VÅR VISION

Sthlm Healing

Din kropp behöver rätt kosthållning. Den behöver motion och social interaktion för att kunna må bra. Blir din kropp utsatt för stress eller sorg, en livskris eller pågående ilska eller irritation, så blir dina organ påverkade negativt. Om du inte älskar dig själv och ständigt har nedvärderande tankar om dig själv eller om andra, så påverkar det också. Kanske inte dagen efter, inte veckan efter, eller året efter, men har du gått kanske 20 år med exempelvis irritation eller negativa tankar, så påverkas dina organ.


Du kanske får signaler, din mage bråkar med dig, du får en störning i matspjälkningen, förstoppning eller diarré, du kanske får magkatarr eller magsår. Du kanske får medicin för detta, och livet rullar på. Andra organ kanske också säger till, du får problem med gallan eller njuren, gallsten eller njursten. Livet rullar vidare. Det du kanke inte vet är att om alla andra organ inte mår bra, så går det så småningom på hjärtat. Du kanske får arytmi (hjärtat slår oregelbundet.)
Du kanske får hjärtinfarkt? Mer medicin, eller kanske pacemaker. Livet rullar på…


Din kropp kan må bra. Skala bort det som inte är bra för dig. Har du relationer som du inte mår bra av? Våga stå upp för dig själv, tala om vad som är bra och vad som inte är bra. Sätt dina gränser. älska dig själv, först då kan du få den energi till att leva det livet som är menad för dig. Hos oss får du verktyg att nå ditt mål, att leva ett liv med välmående. Sthlm healings vision är att hjälpa med psykisk ohälsa. Människan i allmänhet och unga vuxna i synnerhet. Vi har nu tyvärr en hel generation som växer upp med psykisk ohälsa. Med pandemin växer samhällets psykiska ohälsa.


Steg 1 - är att erkänna att du behöver hjälp. Prata med vännerna eller någon som står dig nära.

Steg 2 - Sök hjälp. Ex healing. Det finns hjälp! Kroppen kan självläka om den bara får tillåtelse att uppnå ett avslappnad tillstånd.




"Hos Sthlm healing får du också verktyg så

att du kan hjälpa dig själv. Varje dag!

Du behöver inte må dåligt!"


Gå gärna till läkaren! Healing är komplement till vården. Reiki healing är främst för psykologiska och neuropsykologiska fenomen, men kan vara lyckad även för andra projekt. Om du har ett icke fysisk projekt, skriver läkare gärna  ut antidepressiva medel. Såkallade SSRI-preparat. Läkemedel hjälper, men har  biverkningar, så var försiktig! Antidepressiva läkemedel ska tas över en kort tid. Sedan kan det bli svårt att trappa ner medicinen. Gör man det över för kort tid, kan kroppen reagera på det och läkaren skriver gärna ut antidepressivt medel igen. Det finns dock naturliga preparat som hjälper och som inte har alla biverkningar. 


Jag brinner för att hjälpa unga vuxna till ett bättre psykiskt mående, men hjälper självklart gärna även dig som har andra projekt. Jag kallar det projekt, inte problem. Dina projekt har kanske kommit över lång tid, flera år. När du nu har kommit till stadiet att du vill söka hjälp, är det viktigt att du är snäll mot dig själv. Låt det ta tid. Vit också att healing inte är ett trollspö, Du blir kanske inte frisk av enbart ett besök. Det kommer ta många behandlingar. Beroende på ditt projekt kommer det krävas täta konsultationer i början. Så småningom räcker det med 1 gång per månad eller kanske varannan månad. Du har också fått verktyg, så du kan hjälpa dig själv där emellan. Healing är för alla!


Sthlm healing har specialpris för studenter, för pensionärer och för arbetslösa. Se prislista.

Reiki healing är friskvård enligt Skatteverket.


Varmt välkommen till Sthlm healing!


Kristin Ellingsen
Reiki Master LR-Coach & Jin Shin Jyutsu terapeut

BE the smile

- allt ska ske med lätthet.

Om du följer flödet blir

allt som det ska vara.

Utan smärtor, utan sjukdomar.


Med kärlek - varje dag.



Kristin Ellingsen

Body, mind, spirit...


För att uppnå ett välmående är det viktigt att du äter allsidig kost och  att du motionerar regelbundet. För att förbättra ditt immunförsvar ytterligare är det viktigt med intag av hälsokost. Det är ännu viktigare om du har vacinerat dig.


Dagliga doser för att förebygga C19

Källa:Rickard Albo-Näringsterapeut

* C-vitamin (1000 mg/dag)

* D-vitamin (5000 IE-10 000 IE)

* Zink (25 mg)

* L-Lysin (500 mg)

OBS: För reglera och balansera höga kalciumnivåer som kan bli av högt intag av D vitamin, kan du lägga till 100 ug K2 och 200 mg magnesium.



Akuta dagliga doser vid C-19 symtom:

* C-vitamin (4000 mg/dag), (1000 mg vid 4 olika tillfällen/dag)

* D-vitamin (20 000 IE), (5000 IE vid 4 olika tillfällen/dag)

* Zink (200 mg), (50 mg vid 4 olika tillfällen/dag)

* L-Lysin (4000 mg), (1000 mg vid 4 olika tillfällen/dag)



Det som har tillkommit som intressant är i dessa tider med vacin.

N-Acetylcystein är viktigt att äta nu. Den samarbetar med Zink, och neutraliserar spikarna och grafenoksidet.  Du kan även dricka te av kardborrerot. Vårt immunförsvar gör vacin överflödigt. Har du redan tagit dos 1? Du behöver ej dos 2.



Tallbarr...

Tallbarr är den bästa naturliga källan till suramin. Suramin är ett kraftfullt antiviralt (antivirus) ämne. Hjälper också kroppen att återhämta sig efter olika medicinska ingrepp, både efter mer komplexa operationer och enklare operationer. Bra för ögonhälsa, blodtryck, depression. Eftersom tallbarr är rik på vitamin C, hjälper det till med regenerering av vävnader, muskelfibrer, ben, senor, organvävnad och hud. Förhindrar kronisk sjukdom, förbättrar cirkulationen och kognitiv funktion.


När du plockar, tänk indianbeteende: Fråga om du får plocka, tacka sedan.

Jag brukar knäcka av en liten kvist.


Tallbarrste

5 dl tallbarr, 1 liter vatten

  • Klipp tallbarren i bitar. Det är bra med många kontaktytor.
  • Koka upp vattnet. Låt stå ett litet tag.
  • Ha i tallbarren, låt det dra i 10-15 minuter. 


Tallbarrsvatten

  • Koka upp vatten, låt stå ett tag.
  • Klipp tallbarren i bitar. Det är bra med många kontaktytor.
  • Häll i tallbarren. När det är kallare kan du ställa det i kylen.
  • Kan stå i kylen 4 dagar.

Självhjälp

MITTLINJEN


För att ränsa och koppla upp sig till sitt högre jag. Vissa blir pigg av den, andra blir trött av den. Gör den gärna första gången på morgonen, så vet du vilken tid som passar för dig. Göres med fördel varje dag.

FINGRARNA


Basen i självhälpen är fingrarna. Håll varje finger 3-5 minuter eller så länge som du känner för det. Först vänster hand, sen höger hand. Exempelvis när du sitter på bussen på väg till jobbet, framför TVn eller under mötet. Du har alltid med dig fingrarna!